Motiváció központú vezetés

Vezetők gyakran kérdezik, hogyan szabadíthatnák fel a munkatársaikban rejlő alkotó erőt, kreatív potenciált. Mit tegyenek, hogy kollégáik sajátjukként tekintsenek a vállalati feladatokra, szívesen azonosuljanak a szervezet törekvéseivel, örömmel vállaljanak nagyobb arányú szakmai vagy vezetői felelősséget. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a munkatársi motiváció legnagyobb mértékben a vezetői közeg jellegével, a munkahelyi atmoszféra és a vezető/munkatársi kapcsolat minőségével áll pozitív összefüggésben: úgy tűnik, hogy a munkatársak elsősorban ott válnak elkötelezetté, ahol lehetőségük nyílik munkájuk révén gazdagodni, fejlődni, növekedni, szükségleteikkel összhangban kiteljesedni. 

 

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • motivációs modellek – a motiváció külső és belső forrásai
  • értékeink, szükségleteink, törekvéseink – identitás és a motiváció
  • motivációs kaleidoszkóp – az ösztönző erők eltérései és egyéni sokszínűsége
  • programozás (kondicionálás) vagy ösztönzés – motiváció, autonómia és méltóság
  • manipuláció vs. motiváció – a taktikai hatalom gyakorlástól a partnerségig
  • személyes hasonlóságok és különbözőségek felismerése a vezető/munkatársi 
  • viszonyban: a párhuzamokhoz és az eltérésekhez való viszonyulás gyakorlata
  • a személyészlelés csapdái (nem valós tulajdonítások) – egymás félreismerésének vagy leegyszerűsítő kezelésének veszélyei a vezetői motiváció szempontjából
  • személyközpontú visszajelzés: a reális dicséret és a befogadásra alkalmas kritika
  • sikerek és kudarcok kezelése – hibák, kudarcok konstruktív feldolgozása
  • az autonóm munkaélmény eszközei: delegálás, felhatalmazás, részvétel

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • vezetői motiváció – a személyiség energiáinak mozgósítása
  • az eredményesség és az örömelv együttes érvényesítése a munka világában
  • asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés)
  • pozitív és kritikai visszajelzés konstruktív adása és fogadása (feedback)
  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • delegálás és felhatalmazó vezetés – a reális önmegvalósítás támogatásának készsége
  • hibák feladat- és emberközpontú feldolgozása 
  • változásokkal járó humán-dinamikai jelenségek kezelése

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE 

  • két nap