Viselkedéstípusok vezetése (DISC)

Azt mindenki megtapasztalhatta már, hogy ha a munkahelyi kapcsolatok feszültek, nem várható el, hogy alkotószellemű és tartalmas munkavégzés folyjék. Az eredményesség, áldozatává válik a kapcsolati minőség romlásának. Ezért jó, ha értő figyelemmel fordulunk egymás, valamint közös helyzeteink felé, és megpróbálunk visszajelző módon jelen lenni ezekben a helyzetekben. Ha figyelni tudunk önmagunkra és egymásra, képessé válunk arra, hogy örömtelivé és eredményessé tegyük a közös munkát és a munkával eltöltött időt.

Tréningünkön a MARSTON modell alapján cégünk által kifejlesztett eljárásokkal dolgozva fókuszálunk a 4 viselkedéstípus jellegzetességeire és e típusok hatékony kezelésére.

 

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • a személyiség szükségletei a munka világában
  • eltérések az egyéni szükségletek terén
  • az egyéni sokszínűség következményei az alábbi területeken

- motiválás és a személyes motiválhatóság forrásai
- kapcsolatteremtés és személyes kapcsolatok ápolása
- visszajelzések adása és fogadása munkatársi és felettesi viszonylatban
- konfliktusok forrásai, kezelése során alkalmazott megoldások
- munkaritmus, tempó, ütem
- változásokhoz való viszony – az alkalmazkodás személyes útjai
- előnyben részesített tanulási stílus 
- csoportban betöltött szerepek, ezek repertoárja 
- preferált döntéshozatali stílusok, ezek helyzetfüggő érvényesülése

  • személyiségbeli különbözőségek és kapcsolati dinamika, csoport-dinamika
  • feszültségek és gazdagító élmények a munka-kapcsolatokban
  • személyiség-tipológia: a DISC rendszer
  • a DISC szerepe az emberi kapcsolatok minőségének formálásában
  • a DISC szerepe a személyes erőforrásokkal való gazdálkodásban 
  • a DISC szempont-rendszer hasznossága és korlátai

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • értő részvétel a munkahelyi emberi kapcsolatokban (érzelmi intelligencia)
  • mások és önmagunk erőforrásainak aktiválása (motiváció)
  • feszültségmentes kommunikáció, konfliktusok feloldása
  • csapatmunka, közösségi együttműködés
  • nyitottság, rugalmasság, alkalmazkodó képesség
  • személyközpontú visszajelzés
  • időgazdálkodás, saját erőforrásainkkal való gazdálkodás
  • vezetés, csapatépítés és csoport-dinamikai folyamatok kezelése

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE 

  • két nap