A vezető mint leader

Az igazi leader a munkatársak önbizalmának, azaz önmagukba, képességeikbe és tapasztalataikba vetett hitének erősítésével képes többletértéket teremteni.

A leader képes az önreflexióra, tud lelkesedni és lelkesíteni, színvonalas interperszonális képességekkel rendelkezik, képes meglátni az összefüggéseket, kezelni a bizonytalanságot. Hatalma helyett a tekintélyével vezet, kedveli a független, szabad, kreatív alkotó légkört. 

Tisztelettel képes odafordulni a munkatársaihoz, és az egyik legnagyobb erőforrásnak tekinti a csapatjátékot, amelyben maga is aktívan részt vesz.

Viselkedését képes az adott szituációhoz és személyhez igazítani, és a környezetét alkotóan befolyásolni.

Elfogadja és értékeli a munkatársai különbözőségét és egyediségét. Mindezek révén képes arra, hogy a munkatársak elfogadják a szervezet jövőképét, céljait és aktívan dolgozzanak azok eléréséért.

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • versenypiaci, szervezet, értéklánc, jövőkép
  • delegálás, felhatalmazás, képessé tétel – kiteljesedés és gazdagodás
  • közösségépítés, a csapat belső érési folyamatának katalizálása
  • összetett humán-dinamikai jelenségek kezelése
  • megküzdés feszült emberi helyzetekkel
  • asszertív vezetői kommunikáció
  • konstruktív visszajelzés-kultúra,alkotó szellemű vezetői légkör
  • munkatársak ösztönzése, belső energiáik felszabadítása
  • változások vezetése - egyén és közösség a változások sodrában
  • a fejlesztő vezető eszköztára – a leader mint mentor és coach

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • asszertív vezetői kommunikáció (arányos önérvényesítés)
  • felhatalmazó és autonómia-építő vezetés
  • (a reális önmegvalósítás támogatásának készsége)
  • vezetői motiváció – a személyiség energiáinak mozgósítása
  • feedback – személy-központú visszajelzés-adás 
  • konstruktív vezetői légkör kialakítása 
  • (benne: a hibához való viszony, mint a szervezeti légkör egyik sarokpontja)
  • team-ek, csoport-dinamikai folyamatok vezetése
  • csapat-identitás és kohézió erősítése, elmélyítése
  • változások vezetése, a változásokkal járó humán-dinamikai jelenségek kezelése
  • rugalmas és tanuló szervezeti közeg kialakítása

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE (a program összetettségétől függően)

  • kettőtől négy nap