A vezető mint coach / mentor

A coach/mentor olyan vezető, aki szemléletmódjában, felfogásában nagy hangsúlyt helyez munkatársai képességeinek kibontakoztatására, önállóságuk kiteljesítésére. Munkatársaival bizalom alapú kapcsolatokat, partneri viszonyt épít ki. Környezetük felelős és autonóm formálására, a realitások felismerésére, ugyanakkor kreatív, kezdeményező hozzáállásra ösztönzi őket. A tréning módszertani keretet és személyes tapasztalat-szerzési lehetőséges biztosít a coach/mentor szerep tartalmi megismeréséhez és a vezetői gyakorlatba való átültetéséhez. 

 

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • a figyelem, a bizalom és a kontrol arányai a konstruktív emberi kapcsolatokban
  • érzelmi tartalékok mozgósítása, munkatársak inspirálása, motiváció
  • az egyén megnyílása a fejlődésre, a változásra, a felelősség kiterjedtebb vállalására
  • a munkatársi autonómiához vezető út egyéni eltérései: személyiség és változás
  • (tempó, a változáshoz vezető saját út jellege, az igényelt támogatás formája, stb.)
  • bizalomépítés, kapcsolatteremtés, a kibontakozás tere, légköre
  • a visszajelzésadás konstruktív technikái – gazdagító megbeszélések
  • önálló döntésekre épülő saját-élmények szerzése és ezek alkotó feldolgozása
  • a konfrontáció/konfliktus szerepe és kezelése a coaching/mentoring folyamatban
  • a coaching/mentoring folyamat céljainak meghatározása, a benne 
  • résztvevő munkatárs valós szükségleteinek, igényeinek feltárása
  • a fejlődési folyamat nyomonkövetése és támogatása
  • a coaching/mentoring folyamata, fázisai

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • pozitív és kritikai visszajelzések adása a mindennapokban – munkatársi kommunikáció
  • delegálás és felhatalmazó vezetés – a reális önmegvalósítás támogatásának készsége
  • feedback – személy-központú visszajelzés-adás (Appreciative Inquiry)
  • vezetői motiváció – a személyiség energiáinak mozgósítása
  • hibák feladat- és emberközpontú feldolgozása (félelemmentes tanulás) 
  • változásokkal járó humán-dinamikai jelenségek kezelése
  • az eredményesség és az örömelv együttes érvényesítése a munka világában

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE (a program összetettségétől függően)

  • két-három nap