Szervezetdiagnosztika
A szervezetdiagnosztikai tevékenységünk során tanácsadóink – speciális diagnosztikai módszertani háttér birtokában - a megbízó szervezet állapotáról gyűjtenek információkat. Feltárják a szervezetben előforduló problématerületeket, azonosítják a sikereket biztosító pozitívumokat és erőforrásokat. Az összegyűjtött ismereteket leírják, rendszerezik és értékelik. A diagnosztikai tevékenységünk eredményeként a menedzsment az így nyert tudás alapján képessé válik a szervezet fejlesztésének beavatkozási pontjait célzottan megtervezni.
A szervezetdiagnosztika előnye, haszna:
- A külső szakértői szem adta tisztánlátással tárulnak fel a belső érintettségből fakadóan nehezebben érzékelhető fejlesztendő területek.
- A strukturált és átfogó diagnosztikai jelentés segíti a menedzsment tisztán látását a szervezet erősségeiről és fejlesztendő területeiről.
- Rámutat azokra a tényezőkre, amelyek aktívan befolyásolják a szervezet sikereit és eredményeit.
- Támogatást nyújt a beavatkozási pontok megtervezéséhez és megvalósításához.
- Segítséget ad a beavatkozások módszertani megtervezéséhez és az érintettek körének pontos behatárolásához.
- Pontos probléma-meghatározásai révén támogatja a költséghatékony, fókuszált beavatkozási megoldások alkalmazását.
A szervezetdiagnosztika célterületeit a megbízó cég menedzsmentjének igényei alapján, azzal szoros összhangban állapítjuk meg.
Diagnosztikai tevékenységünk a következő célterületekre terjedhet ki:
Szervezeti célok analízise
- Szervezeti alapelvek
- Szervezeti célok
- Cél-kontroll
- Munkatársak bevonása a célok elérésébe
A globális szervezeti környezet analízise
- Szervezeti rendszerhatárok
- A globális környezet területei
Feladatspecifikus környezet analízise
- Ügyfelek
- Beszállítók
- Együttműködési pontok az ügyfelekkel és a beszállítókkal
- Konfliktuspontok az ügyfelekkel és beszállítókkal
Struktúrák és vezetés analízise
- Formális szervezeti tagozódás
- Informális szervezeti tagozódás
- Vezetési stílusok
- Szervezetirányítás
- Delegálási kultúra
- Írott és íratlan szervezeti normarendszer
Együttműködés és konfliktusok analízise
- Konfliktusok a szervezetben
- Konfliktusok megoldásai
- Az együttműködés feltételei
- Az együttműködés formái
Képzettségi állapot analízise
- Követelményteljesítés és képzettség
- Munkakörök és kompetenciák összefüggései
Képzés, fejlesztés analízise
- Képzési specifikációk és struktúrák
- Képzési igényfelmérés
- Képzésszervezés és lebonyolítás hatékonyság
- Képzési utánkövetés, transzfer-támogatás hatékonysága
- ROI (return on investment) vizsgálatok
Belső információ és kommunikáció
- Információ csere
- Az információ és a kommunikáció médiáinak és formáinak elemzése
- Az információ és a kommunikáció tartalma
- Kommunikációs stratégiák
- Kommunikációs normák és értékek
Problémamegoldás
- Problémafelismerés és feltárás
- Problémamegoldási magatartás
- Problémamegoldási haszon
Munkaszervezés
- Hatékonyság
- Rugalmasság
- Csapatmunka
- Technológiák
- Munkaidő
Ösztönzési rendszer
- Motivációs kultúra
- Átláthatóság, érthetőség
- Elfogadottság
- Értékelhetőség
- Jutalom-, ösztönző-, fejlesztőérték
Innovációs potenciál
- Innovációs igények és lehetőségek
- Innovációs erősségek és gátak
- Az innovációs változási folyamatok jellemzői