Szervezetdiagnosztika

A szervezetdiagnosztikai tevékenységünk során tanácsadóink – speciális diagnosztikai módszertani háttér birtokában - a megbízó szervezet állapotáról gyűjtenek információkat. Feltárják a szervezetben előforduló problématerületeket, azonosítják a sikereket biztosító pozitívumokat és erőforrásokat. Az összegyűjtött ismereteket leírják, rendszerezik és értékelik. A diagnosztikai tevékenységünk eredményeként a menedzsment az így nyert tudás alapján képessé válik a szervezet fejlesztésének beavatkozási pontjait célzottan megtervezni.

 

A szervezetdiagnosztika előnye, haszna:

  • A külső szakértői szem adta tisztánlátással tárulnak fel a belső érintettségből fakadóan nehezebben érzékelhető fejlesztendő területek.
  • A strukturált és átfogó diagnosztikai jelentés segíti a menedzsment tisztán látását a szervezet erősségeiről és fejlesztendő területeiről.
  • Rámutat azokra a tényezőkre, amelyek aktívan befolyásolják a szervezet sikereit és eredményeit.
  • Támogatást nyújt a beavatkozási pontok megtervezéséhez és megvalósításához.
  • Segítséget ad a beavatkozások módszertani megtervezéséhez és az érintettek körének pontos behatárolásához.
  • Pontos probléma-meghatározásai révén támogatja a költséghatékony, fókuszált beavatkozási megoldások alkalmazását.


A szervezetdiagnosztika célterületeit a megbízó cég menedzsmentjének igényei alapján, azzal szoros összhangban állapítjuk meg.
Diagnosztikai tevékenységünk a következő célterületekre terjedhet ki:

Szervezeti célok analízise

  • Szervezeti alapelvek
  • Szervezeti célok
  • Cél-kontroll
  • Munkatársak bevonása a célok elérésébe

 A globális szervezeti környezet analízise

  • Szervezeti rendszerhatárok
  • A globális környezet területei


Feladatspecifikus környezet analízise

  • Ügyfelek
  • Beszállítók
  • Együttműködési pontok az ügyfelekkel és a beszállítókkal
  • Konfliktuspontok az ügyfelekkel és beszállítókkal


Struktúrák és vezetés analízise

  • Formális szervezeti tagozódás
  • Informális szervezeti tagozódás
  • Vezetési stílusok
  • Szervezetirányítás
  • Delegálási kultúra
  • Írott és íratlan szervezeti normarendszer

Együttműködés és konfliktusok analízise

  • Konfliktusok a szervezetben
  • Konfliktusok megoldásai
  • Az együttműködés feltételei
  • Az együttműködés formái


Képzettségi állapot analízise

  • Követelményteljesítés és képzettség
  • Munkakörök és kompetenciák összefüggései


Képzés, fejlesztés analízise

  • Képzési specifikációk és struktúrák
  • Képzési igényfelmérés
  • Képzésszervezés és lebonyolítás hatékonyság
  • Képzési utánkövetés, transzfer-támogatás hatékonysága
  • ROI (return on investment) vizsgálatok


Belső információ és kommunikáció

  • Információ csere
  • Az információ és a kommunikáció médiáinak és formáinak elemzése
  • Az információ és a kommunikáció tartalma
  • Kommunikációs stratégiák
  • Kommunikációs normák és értékek


Problémamegoldás

  • Problémafelismerés és feltárás
  • Problémamegoldási magatartás
  • Problémamegoldási haszon


Munkaszervezés

  • Hatékonyság
  • Rugalmasság
  • Csapatmunka
  • Technológiák
  • Munkaidő


Ösztönzési rendszer

  • Motivációs kultúra
  • Átláthatóság, érthetőség
  • Elfogadottság
  • Értékelhetőség
  • Jutalom-, ösztönző-, fejlesztőérték


Innovációs potenciál

  • Innovációs igények és lehetőségek
  • Innovációs erősségek és gátak
  • Az innovációs változási folyamatok jellemzői