Team menedzsment

Az ember társas lény és ez miért pont a munka világában ne érvényesülne? Munkájában egyaránt keresi képességei kibontakoztatásának és tartalmas emberi kapcsolatok megélésének a lehetőségét. Igényli, hogy egyre inkább önmagává válhasson, ugyanakkor fontos neki, hogy  valahová tartozása és másokhoz való alkotó kapcsolódásai révén váljon eredményessé és kiegyensúlyozottá.
A jól működő munkaközösség, a csapat vagy team, ezt az élményt adja meg, ezáltal keretül szolgál a szervezeti eredményesség számára.
x
FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK
  • személyiség és csoport – egyéni és közös identitás
  • az egyén kiteljesedése alkotó kapcsolatok megélése révén
  • a csoport elmélyülése egyéniségek színessége által
  • a csoporttá érés folyamata és érzelmi/dinamikai fázisai
  • az értékek versengésétől a közös értékvilág kialakulásáig vezető út
  • a vezető személy szerepe a csoporttá érés folyamatában
  • a vezető mint különleges egyén a csoportban: a vezetői stílus, szemléletmód 
  • és kultúra hatásai a csoport légkörére, eredményességére és megújuló erejére
  • a közösség közös problémáinak kezelése, feldolgozása a csoportban
  • konfliktus a csoportban – a vezető szerepe a feszültségek feldolgozásában
  • az egymással való érintkezés stílusjegyei, mint a csapat meghatározó jellemzője
  • kritika és dicséret a csoportban – visszajelzés egymásnak
  • a vezetői visszajelzés mintateremtő ereje
  • az eredményesség szerepe és a kapcsolati dimenzió jelentősége
  • a szerepek jelentősége – állandóság és változás ösztönzése
  • csoportok belső kreativitása (a beszűkülés csapdái és a gazdagodás lehetőségei)

x

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK
  • közösségformálás, csapatépítés
  • csapat-identitás és kohézió erősítése, elmélyítése
  • team-ek, csoport-dinamikai folyamatok vezetése
  • változásokkal járó humán-dinamikai jelenségek kezelése
  • vezetői motiváció – a személyiség energiáinak mozgósítása
  • feedback – személy-központú visszajelzés-adás 
  • rugalmas és tanuló szervezeti közeg kialakítása
  • konstruktív vezetői légkör kialakítása
  • hibakultúra – a hibához való viszony, mint a szervezeti légkör egyik sarokpontja
  • az eredményesség és az örömelv együttes érvényesítése a munka világában

x

A PROGRAM IDŐIGÉNYE (a program összetettségétől függően)
  • két/három nap