Konfliktusmenedzsment

Jelentősen rombolja a vállalat eredményességét, amennyiben a munkatársak viszonya egymással vagy vezetőikkel feszült, így a közös munkát felváltja a biztonságot kereső passzivitás, esetleg a nyílt vagy burkolt rivalizálás. Az olyan csoportok azonban, amelyek rendelkeznek a belső nehézségek felismeréséhez és konstruktív feldolgozásához szükséges készségekkel, szabadabb, gazdagítóbb munkaélményt élnek meg, és összességében rugalmasabbak, alkotókészebbek és eredményesebbek társaiknál.

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • áramlásélmény (flow) és ennek megbillenései a közös munka során – kiváltó okok
  • identitás és konfliktus: én és ő, mi és ők – az én védelme, mint  feszültségforrás
  • eltérő gondolkodásmódok, értékrendek, szemléleti megközelítések súrlódásai
  • egymásról alkotott képeink, benyomásaink – sztereotípiák hatása a kommunikációra
  • különbözőségeink ütköztetése vagy konstruktív feloldása
  • „Kinek van igaza…?” vs. „Hová juthatunk el kettőnk különbségeinek összehangolása révén…?”
  • gazdagító kommunikáció és konstruktív vitakultúra – a soknézőpontúság reneszánsza
  • az asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés) technikái és gyakorlata
  • a másik szemével látni és saját hangunkon szólni
  • konfliktus-moderáció – harmadik félként (pl. vezetőként) való aktív 
  • részvétel mások konfliktusában
  • két vagy három személy közötti feszültség feltárása, megbeszélése, feloldása a moderáció eszközével
  • csoporton belüli kapcsolati holtpontok feltárása és oldása moderáció révén
  • a vezető szerepe a csoport belső kommunikációs és visszajelzési kultúrájának kialakulásában, formálásában

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • konfliktus-moderáció: viták, feszültségek előrevivő kezelése
  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • moderáció-technika
  • asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés)
  • feedback –visszajelzések konstruktív adása és fogadása
  • megoldás-orientált attitűd
  • team-ek, csoport-dinamikai folyamatok vezetése
  • szervezeti érzékenység és kultúraközi kommunikáció
  • csapat-identitás és kohézió erősítése, elmélyítése
  • konstruktív vezetői légkör kialakítása

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE (a program összetettségétől függően)

két/három nap