Train the trainer program

BELSŐ SZERVEZETI KERETBEN MŰKÖDŐ TRÉNEREK KIKÉPZÉSE

BELSŐ TRÉNEREK TOVÁBBKÉPZÉSE

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a készségfejlesztő tréningek megtérülése (ROI) akkor a legelőnyösebb, ha a képzési szakaszokat követik olyan ún. transzfer-programok. amelyek alkalmasak a gyakorlat során szerzett tapasztalatok feldolgozására. Az ilyen támogató programok ismétlődő jellegűek, ezért időigényük miatt gyakran kifizetődőbb, ha a nyomonkövetés feladatát nem külső tréner látja el, hanem alkalmas és a képzés módszertanát elsajátító munkatárs. 

Train-the-trainer programunk célja az, hogy igény esetén felkészítsük ügyfeleink beslő trénereit a szervezeten belüli képzési, fejlesztési, utánkövetési feladataik ellátására.

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK CSOPORTOS TRÉNINGEK LEENDŐ TRÉNEREI ESETÉBEN

  • a tréning-csoport mint atipikus csoport (mesterséges tanuló közösség)
  • a résztvevők motivációi, dilemmái, fenntartásai, averziói
  • a csoporttagok ellenállása, mint veszélyei és mint erőforrás
  • a tréningcsoport közösséggé érése, ennek dinamikája
  • a csoport mint a tagjaitól független, önálló élőlény – a csoport személyisége
  • a tréner, mint sajátos vezető – inspiráló személy, tanár, előadó és facilitátor
  • tanulás a csoportban – a tapasztalati belátás élményének fontossága
  • tréneri szerepek…
  • a formálódó csoportdinamika kezelése, vezetése
  • a tréneri kommunikáció, mint tanulási modell
  • a beszélgetés-vezetője, a közös tanulás kelesztője, katalizátora
  • tapasztalatok feldolgozásának, élmények megosztásnak ösztönzője
  • kölcsönös visszajelzések kiváltója, segítője, formálója
  • konstruktív, tanulást segítő visszajelzések forrása
  • a tapasztalatszerzési keretek kialakítója
  • feszültségek, érzelmek és indulatok előrevivő kezelése a csoportban
  • a tréner, a csoport és a résztvevők viszonya, mint tanulási forrás
  • asszertív kommunikáció csoportban
  • a tréningvezetés technikái, módszertana
  • a tréner eszközei: gyakorlatok, szimulációk, modell-helyzetek, esettanulmányok
  • gyakorlatok készítése, elsajátítása, sajátélmények szerzése
  • megfigyelési, visszajelzési és feldolgozási szempontrendszerek kialakítása
  • a tapasztalati tanulás (élmények feldolgozásának) módszertana és gyakorlata
  • eltérő beállítottságú résztvevőkhöz való viszonyulás és ennek hatása a csoportra
  • konfliktusok felvállalása a csoporttal vagy annak egyes tagjaival
  • a csoportélmény tréneri erősítése, konstruktív tanulási élménnyé formálása

 

TOVÁBBI FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK NÉGYSZEMKÖZTI, ON-THE-JOB JELLEGŰ FEJLESZTÉSI HELYZETEK ESETÉBEN

  • a személyközi visszajelzés természete – önismeret és elfogadás
  • az empátia, a figyelem és a jelenlét szerepe a tanulás elősegítésében
  • oktatás, tanácsadás, a másik fél tanulását segítő kérdezés
  • az én valóságom vagy az ő valósága…?
  • az előhívó/feltáró kérdezés technikája
  • a személyészlelés torzító hatásai négyszemközti helyzetben:
  • tulajdonítások, előképek, kivetítések hatása a közös tanulási folyamatra
  • a megfigyelési helyzet – megfigyelés és következtetés szétválasztása
  • témafüggő megfigyelési szempont-rendszerek készítése
  • jegyzetelés-technika, jegyzetek feldolgozása

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés)
  • magabiztos kapcsolatteremtés, kapcsolatok ápolása
  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • konstruktív viszonyulás mások felvetéseihez, nézeteihez
  • viták, feszültségek előrevivő kezelése
  • pozitív és kritikai visszajelzések adása a mindennapokban 
  • megoldás-orientált attitűd
  • konceptuális gondolkodás, rendszerszemlélet
  • motiváció – a személyiség energiáinak mozgósítása
  • a másik személy gyengeségeihez, hibához való viszony gazdagító kezelése
  • team-ek, csoport-dinamikai folyamatok vezetése
  • csapat-identitás és kohézió erősítése, elmélyítése
  • változásokkal járó humán-dinamikai jelenségek kezelése
  • az eredményesség és az örömelv együttes érvényesítése a munka világában

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE

  • 2 x 2 nap + 1 nyomonkövető nap és 1 nap szupervízió