Teljesítményértékelés és visszajelzések

 

Az eredményekre vonatkozó elvárások megfogalmazása adja a keretét minden üzleti jellegű tevékenységnek. Irányt szab, prioritásokat teremt, orientál. Míg azonban a célok meghatározása elsősorban funkcionális és eredményességi szempontból lényeges, addig az elért teljesítmények értékelésének, visszajelzésének a módja (mikéntje) más okból fontos: meghatározó eleme a vezetői-munkatársi kapcsolat minőségének, és érdemi hatása van olyan lényeges lélektani jelenségekre, mint a munkatársi motiváció, a tanulás/megújulás iránti nyitottság, az elköteleződés.

 

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • a célok pszichológiai jelentősége: beszűkítő és gazdagító célok
  • egy kerek ember szükségletei: teljesítmény jellegű célok, célok a fejlődés/önkitel-jesedés terén, közösségi célok, az emberi kapcsolatok minőségére irányuló célok
  • munkatársak részvétele a rájuk vonatkozó célok meghatározásában – célok, 
  • amelyekkel azonosulni tudunk, amelyek kapcsolódnak belső szükségleteinkhez
  • személyiség és szükségletek – alkati különbözőségek a motiváció vonatkozásában
  • egyéni és közösségi célok illesztése
  • az üzleti eredményesség és az emberi kapcsolatok minőségének arányairól
  • játszma- és manipuláció-mentes kommunikáció vezető és munkatárs között
  • a kétirányú visszajelzés szerepe – visszajelzések adása és fogadása
  • a célmeghatározó beszélgetés előkészítése, menete és lefolytatása
  • a feldolgozó/értékelő visszajelzés menete és vezetése
  • a rendszeres, szisztematikus visszajelzési módok, technikák
  • a spontán visszajelzés ereje, jelentősége – tapasztalati tanácsok
  • eredmények pozitív megélése, megerősítése – a dicséret jelentősége
  • hibák, elmaradások konstruktív, fejlesztő szellemű kezelése
  • az arányos szankciók helye és ideje – bejelentésük módja

 

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • célok meghatározása, pszichológiai szerződés
  • pozitív és kritikai visszajelzés konstruktív adása és fogadása
  • asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés)
  • konstruktív viszonyulás mások felvetéseihez, nézeteihez
  • egyéni és közösségi célok illesztése - csapatmunka
  • viták, feszültségek előrevivő kezelése
  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • vezetői motiváció – a személyiség energiáinak mozgósítása
  • hibakultúra – a hibához való viszony, mint a szervezeti légkör egyik sarokpontja

 

A PROGRAM IDŐIGÉNYE 

  • két nap