Sales bázistréningek

 

(INDOOR ÉS ON-THE-JOB KERETBEN)

Ezt a tréning-csokrot elsősorban kezdő vagy kevés gyakorlattal rendelkező értékesítési munkatársaknak ajánljuk. Tartalmi szempontból, az egyes modulok úgy kerültek kialakításra, hogy azok a piac logikáját hűen tükröző, gyakorlati tudást nyújtsanak a résztvevők számára. A tréningek az értékesítői készségek fejlesztése során praktikus, életszerű helyzetekből indulnak ki és a tapasztalati tanulás módszertani eszközeire építenek.

Ideális esetben a bázistréningek tartalmi és metodikai kidolgozására a sales csapatra vagy annak egyes tagjaira vonatkozó diagnózist követően, specifikus módon kerül sor.

 

A TRÉNING-CSOMAG EGYES MODULJAINAK FÓKUSZTERÜLETEI

 

Sales-kommunikáció és értékesítés-technika

  • önismeret - saját erőforrások, fejlesztendő területek tudatosítása 
  • ügyfélismeret és kérdezés-technika: a másik szükségleteinek feltárása
  • személyközi dinamika az értékesítési folyamat során
  • (félreértések, hibás tulajdonítások, előfeltevések, érzelmi feszültségek)
  • a meggyőzés technikái tárgyalási helyzetekben
  • asszertív (arányos) érvelés értékesítési szituációban
  • az ártárgyalás menete és taktikai vonatkozásai
  • holtpontok, merev érdekvonalak oldása, kezelése
  • tárgyalások zárása, összegzése

 

Értékesítési prezentációk

  • a termékek és szolgáltatások haszon-elemzésének módszerei
  • a célközönség szükségleteinek, várakozásainak, jellemzőinek megismerése
  • üzenetek megfogalmazása, haszonérvelési struktúra felépítése
  • a prezentáció dramaturgiai felépítése: nyitás, témakifejtés, összegzés, zárás
  • üzenetek és érvek megjelenítése prezentációs keretben
  • (szöveges és vizuális leképezés, grafikai elemek)
  • technikai ismeretek – szoftveres alkalmazások használata (MS-PP, Prezi)
  • retorika és előadás-technika – a közönséggel való kapcsolat módszerei
  • kérdezés, válaszadás, ellenállások kezelése

 

Ügyféltípusok és értékesítési eredményesség

  • az egyéni szükségletek, törekvések és igények sokszínűsége
  • a személyiség és az egyéni motivációk összefüggései
  • az értékesítő és az ügyfél személyiségének egymásra gyakorolt hatása
  • a figyelem, az érdeklődés és a másik ember iránti nyitottság szerepe
  • kérdezés-technika – a másik fél mozgatórugóinak feltárása, megismerése
  • a haszonérvelés felépítése és annak rugalmassága
  • az értékesítési folyamat tempója, üteme és ennek személyenkénti eltérései
  • az ellenállásokhoz, fenntartásokhoz, bizonytalansághoz való viszonyulás
  • az értékesítési helyzet etikai vonatkozásai

 

Telefonos értékesítési tréning és Call-center tréning

  • kapcsolat-teremtés és bizalomépítés vizuális visszacsatolás hiányában
  • személyészlelés telefonos kommunikáció során: feltételezések, tulajdonítások, érték-hozzárendelések, szimpátia és ellenszenv reakciók kialakulása
  • félreértések elkerülése és a másik fél igényeinek pontos megismerése: 
  • a figyelem, az érdeklődés és a kérdezés technikái a telefonban
  • a beszélgetések íve, felépítése, dramaturgiája, ritmusa, idői keretei 
  • feszült-helyzetek, ellenállások, indulatok és konfliktusok kezelése 
  • érvelés-technika és tárgyalás telefonon keresztül 

 

On-the-job tréning

Ezen készség-fejlesztési forma esetében a tanulás nem tréning-helyzetben valósul meg, hanem a tényleges munkafolyamatba integrálódik. A tréner csatlakozik a képzésben résztvevő munkatárshoz, végigköveti annak egy vagy több munkanapját, majd részletes visszajelzésben részesíti a szerzett tapasztalatok tükrében. A tanulás kettejük párbeszédében, a megélt helyzetek közös feldolgozásban ölt testet.

A tréner által alkalmazott megfigyelési szempontok 

  • kapcsolatteremtés, fellépés, helyzetkezelés 
  • figyelem, fókuszált jelenlét, kérdezés-technika
  • tárgyalás-technika, érvelés, érdekérvényesítés
  • holtpontok oldása, kilépés csapdahelyzetekből
  • ellenállások, bizonytalanságok, idegenkedések kezelése
  • feszültségekhez, indulatokhoz való viszonyulás
  • árak és üzleti paraméterek megtárgyalása
  • tárgyalások zárása

 

AZ EGYES MODULOK IDŐIGÉNYE

  • a tréning-modulok időtartama két nap
  • az on-the-job program időtartama egyedi megegyezésen alapul