Sales bázistréningek
(INDOOR ÉS ON-THE-JOB KERETBEN)
Ezt a tréning-csokrot elsősorban kezdő vagy kevés gyakorlattal rendelkező értékesítési munkatársaknak ajánljuk. Tartalmi szempontból, az egyes modulok úgy kerültek kialakításra, hogy azok a piac logikáját hűen tükröző, gyakorlati tudást nyújtsanak a résztvevők számára. A tréningek az értékesítői készségek fejlesztése során praktikus, életszerű helyzetekből indulnak ki és a tapasztalati tanulás módszertani eszközeire építenek.
Ideális esetben a bázistréningek tartalmi és metodikai kidolgozására a sales csapatra vagy annak egyes tagjaira vonatkozó diagnózist követően, specifikus módon kerül sor.
A TRÉNING-CSOMAG EGYES MODULJAINAK FÓKUSZTERÜLETEI
Sales-kommunikáció és értékesítés-technika
- önismeret - saját erőforrások, fejlesztendő területek tudatosítása
- ügyfélismeret és kérdezés-technika: a másik szükségleteinek feltárása
- személyközi dinamika az értékesítési folyamat során
- (félreértések, hibás tulajdonítások, előfeltevések, érzelmi feszültségek)
- a meggyőzés technikái tárgyalási helyzetekben
- asszertív (arányos) érvelés értékesítési szituációban
- az ártárgyalás menete és taktikai vonatkozásai
- holtpontok, merev érdekvonalak oldása, kezelése
- tárgyalások zárása, összegzése
Értékesítési prezentációk
- a termékek és szolgáltatások haszon-elemzésének módszerei
- a célközönség szükségleteinek, várakozásainak, jellemzőinek megismerése
- üzenetek megfogalmazása, haszonérvelési struktúra felépítése
- a prezentáció dramaturgiai felépítése: nyitás, témakifejtés, összegzés, zárás
- üzenetek és érvek megjelenítése prezentációs keretben
- (szöveges és vizuális leképezés, grafikai elemek)
- technikai ismeretek – szoftveres alkalmazások használata (MS-PP, Prezi)
- retorika és előadás-technika – a közönséggel való kapcsolat módszerei
- kérdezés, válaszadás, ellenállások kezelése
Ügyféltípusok és értékesítési eredményesség
- az egyéni szükségletek, törekvések és igények sokszínűsége
- a személyiség és az egyéni motivációk összefüggései
- az értékesítő és az ügyfél személyiségének egymásra gyakorolt hatása
- a figyelem, az érdeklődés és a másik ember iránti nyitottság szerepe
- kérdezés-technika – a másik fél mozgatórugóinak feltárása, megismerése
- a haszonérvelés felépítése és annak rugalmassága
- az értékesítési folyamat tempója, üteme és ennek személyenkénti eltérései
- az ellenállásokhoz, fenntartásokhoz, bizonytalansághoz való viszonyulás
- az értékesítési helyzet etikai vonatkozásai
Telefonos értékesítési tréning és Call-center tréning
- kapcsolat-teremtés és bizalomépítés vizuális visszacsatolás hiányában
- személyészlelés telefonos kommunikáció során: feltételezések, tulajdonítások, érték-hozzárendelések, szimpátia és ellenszenv reakciók kialakulása
- félreértések elkerülése és a másik fél igényeinek pontos megismerése:
- a figyelem, az érdeklődés és a kérdezés technikái a telefonban
- a beszélgetések íve, felépítése, dramaturgiája, ritmusa, idői keretei
- feszült-helyzetek, ellenállások, indulatok és konfliktusok kezelése
- érvelés-technika és tárgyalás telefonon keresztül
On-the-job tréning
Ezen készség-fejlesztési forma esetében a tanulás nem tréning-helyzetben valósul meg, hanem a tényleges munkafolyamatba integrálódik. A tréner csatlakozik a képzésben résztvevő munkatárshoz, végigköveti annak egy vagy több munkanapját, majd részletes visszajelzésben részesíti a szerzett tapasztalatok tükrében. A tanulás kettejük párbeszédében, a megélt helyzetek közös feldolgozásban ölt testet.
A tréner által alkalmazott megfigyelési szempontok
- kapcsolatteremtés, fellépés, helyzetkezelés
- figyelem, fókuszált jelenlét, kérdezés-technika
- tárgyalás-technika, érvelés, érdekérvényesítés
- holtpontok oldása, kilépés csapdahelyzetekből
- ellenállások, bizonytalanságok, idegenkedések kezelése
- feszültségekhez, indulatokhoz való viszonyulás
- árak és üzleti paraméterek megtárgyalása
- tárgyalások zárása
AZ EGYES MODULOK IDŐIGÉNYE
- a tréning-modulok időtartama két nap
- az on-the-job program időtartama egyedi megegyezésen alapul