Meeting menedzsment
Meeting, vagyis koncentrált, eredményes, a résztvevők emberi szükségleteit és a szervezet üzleti céljait egyaránt szolgálni tudó értekezlet. Álom vagy valóság? A tréning praktikus, tapasztalati élmény-szerzésre épülő keretet biztosít ahhoz, hogy a résztvevők gyakorlatra tehessenek szert tartalmas és eredményes megbeszélések előkészítésében és vezetésében.
FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK
- a résztvevők szükségletei, igényei, várakozásai – a meeting mint társas mező
- személyiségek, stílusok, értékrendek, személyes aspirációk vetélkedése
- rivalizálás vagy versengve együttműködés – koopetíció és a vezető szerepe
- csoportdinamikai jelenségek kialakulása és kezelése meeting-ek keretében
- rend és szabadság arányai – a vezető szerepe, stílusa, hangneme, attitűdje
- az eredményesség szerepe és a személyközi kapcsolatok minősége
- irányítás, vezetés, moderáció – a meeting mint a lélegző, élő párbeszéd tere
- konstruktív vita-technikák – a vezető szerepe ezek meghonosodásában
- a soknézőpontúság, gondolati gazdagság biztosításának technikái
- moderációs technikák, feszültségek, holtpontok feloldása, kezelése
- egyéni és csoportos alkotó gondolkodás-technikák
- csoportos döntéshozatali módszerek
- meeting-ek előkészítése: a résztvevők bevonása
- szerepek a meeting terében – szerepek fluiditása, rugalmassága, rotációja
- a munkatársak bevonása a meeting vezetésébe – meeting és felhatalmazás
- az időkezelés, a struktúrák, az emlékeztetők szerepe
ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK
- megbeszélések (meeting-ek) vezetése, moderálása
- team-ek, csoport-dinamikai folyamatok vezetése
- egyéni és közösségi célok illesztése - csapatmunka
- érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében
- asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés)
- konstruktív viszonyulás mások felvetéseihez, nézeteihez
- viták, feszültségek előrevivő kezelése
- döntéshozatali készség
- megoldás-orientált attitűd
- kreativitás, ötletgazdagság
- konceptuális gondolkodás, rendszerszemlélet
- szervezeti érzékenység és kultúraközi kommunikáció
A PROGRAM IDŐIGÉNYE
- két nap