Interkulturális kommunikáció

Nem csak Bábel tornyának építése bukhat el azon, ha a résztvevők konkrétan vagy átvitt értelemben „nem beszélik egymás nyelvét”. A program azt a célt tűzi maga elé, hogy elősegítse eltérő szokásvilágokban, kultúrákban, érték-rendszerekben szocializálódott munkatársak érintkezését, konstruktív, értő, gazdagító és termékeny kooperációját. Fontosnak vetülete az érzelmi és szociális intelligencia (EQ) kulturális vetületeinek tapasztalati elmélyítése, a kulturális gyökerű különbözőségek, egyediségek iránti érzékenység erősítése.

FELDOLGOZÁSRA KERÜLŐ TÉMÁK

  • kultúrák, értékrendek, identitások, látásmódok versengése
  • attitűdök, szokásformák,viselkedési módok kaleidoszkópja
  • az előfeltevések, döntési-, megoldási- és cselekvési minták terén tapasztal- 
  • ható különbségek és ezek hatásai az emberi kapcsolatok minőségére
  • én és ő, mi és ők: az észlelés dinamikája, előítéletek 
  • túl a kategóriákon: tartalmas, kreatív, gazdagító találkozások a „tőlem különbözővel” - empátia és érzékenység eltérő kulturális hátterű szereplők között
  • a bennünk élő „kulturális tolmács” felébresztése – egymás pontos olvasása
  • közös alkotás, érvelés, érdekérvényesítés és konstruktív vita eltérő 
  • kulturális hátterű szereplők között
  • a verbalitás és a meta-kommunikáció szerepe

ÉRINTETT KÉSZSÉGEK, KOMPETENCIÁK

  • érzelmi és szociális érzékenység az emberi kapcsolatok kezelésében 
  • szervezeti érzékenység és kultúraközi kommunikáció
  • asszertív kommunikáció (arányos önérvényesítés)
  • az eredményesség és az örömelv együttes érvényesítése a munka világában
  • konstruktív viszonyulás mások felvetéseihez, nézeteihez
  • viták, feszültségek előrevivő kezelése
  • nyitottság alternatívák feltárására
  • konfliktus-moderáció

A PROGRAM IDŐIGÉNYE

  • két nap